30 Ekim 2016 Pazar

KUMKURDU



Merhaba! Çocuklar için kitap seçerken epey bir araştırma yapıyorum ve aldığım kitapları önce kendim okumaya gayret ediyorum. Böylece hem kitapların onların dünyasına uygun olup olmadığından emin oluyorum hem de birlikte kitabın kritiğini yapma fırsatı bulup onlar üzerindeki etkisini öğrenmiş oluyorum. Kumkurdunu da diğer birçok kitabımız gibi tavsiyeler ve araştırmalar neticesinde kitaplığımıza dahil ettik.


İsveçli yazar Asa Lind tarafından yazılan kitap Khristina Digman tarafından resimlenmiş, Ali Arda tarafından Türkçe’ye çevrilmiş. Pegasus yayınlarından çıkan kitap 102 sayfadan oluşuyor. Kitabın ismi kadar kitabın kapağı ve üstündeki resim de hemen dikkati çekiyor. Kemal ve Cemal'in kitabı gördüklerindeki (okumadan önce) ilk tepkisi “Anne! Kumkurdu diye bir şey var mı? Ne olur anne bize de bir kumkurdu alır mısın?” olmuştu:) Kitabın akıcı, sade ve şiirsel bir dili var. Bunda çevirinin de payı olduğunu düşünüyorum. Ayrıca kitabın yazı puntosu da çocuklara uygun olarak basılmış. Bütün bunlar kitabın oldukça kolay okunmasını sağlıyor.

Kitap, küçük bir kız çocuğu olan Zackarina ile Kumkurdunun dostluğunu anlatıyor. Ancak bu müthiş dostluğun yanı sıra kitabın her bölümünde çok güzel mesajlar da veriliyor. Bu kitabı yetişkinlerin de okuması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü bu kitapta, çocuklara anlatamayız dediğimiz birçok şeyin, aslında çocuklara anlatılabileceğini ve olaylara çocukların gözünden bakmayı öğreniyoruz. Ayrıca, biz yetişkinlere içindeki çocuğu ve çocukluğunu hatırlatıyor bu kitap. Ben, kitabı okurken kendi çocukluğuma gittim birçok bölümde. Zaman zaman gülümsedim zaman zaman gözlerim doldu. Zackarina’nın yerinde olmak ve kumkurduyla tanışmak istedim. Kumkurduyla tanışmanın büyük bir şans olduğunu düşündüm. Kemal ve Cemal de benzer şeyler düşünmüş olmalı ki kitabı ikinci kez, sıkılmadan ve bir solukta okudular.


Biz, bu kitabı çok sevdik. “Daha Fazla Kumkurdu” hatta “Daha da Fazla Kumkurdu”nu biran önce alıp okumak istiyoruz ve kitabı şiddetle tavsiye ediyoruz.  Şimdilik hoşça kalın. Keyifli okumalar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder