7 Aralık 2016 Çarşamba

Oyuncu Anne / Şermin Çarkacı

Onunla ilgili bir şeyler yazmasam olmazdı. Aslında onu birçoğunuz tanıyor. Milyonlarca anneye ulaşmış biri o: Şermin Çarkacı nam-ı diğer Oyuncu Anne.
İkizlerim doğduktan sonra sosyal hayat diye bir şey kalmamıştı bende. Farklı koşturmacalar içerisinde olunca “oyuncu anneyi” keşfetmem de geç oldu. Ama zararın neresinden dönersek kardır değil mi?
Oyuncu annenin sayfasını ilk kez, bir arkadaşımın beğenilerinde görmüştüm. Önce oyuncu anne hakkında küçük bir araştırma yapmıştım. İkiz çocuklarının olduğunu öğrenmemle bir sahiplenme duygusu oluştu bendeJ Edebiyat mezunu olması ve yüksek lisansını yapması da ortak özellikler olunca daha bir yakın geldi doğrusu.
Yakınlığın, hayranlığa ve duygudaşlığa ulaşması da hemen sonrasında oldu. Oyuncu annenin sayfasındaki bütün yazıları bazen gülerek bazen gözleri dolarak bir çırpıda okuduğumu fark ettim. Bir müddet sonra bağımlılık yaptı bende kendisi;) Bir gün yazmasa, bir şeyler paylaşmasa “Hayırdır, ne oldu ki? Hasta mı acaba? Bir şey mi oldu ki?” diye merak ediyordum. Sosyal medyanın zaman kaybı olduğunu düşünen ben, ilk kez böyle bir şey yaşadığım için kendime de şaşırıyordum haniJ Hiç tanımadığım bir insanla resmen bir gönül bağım olmuştu ve bu gün geçtikçe artarak devam ediyor.
Yazdıklarını her okuduğumda “Keşke daha önce tanısaydım onu” diyorum “Daha önce okusaydım kitaplarını.” Her geçen gün sevenleri de giderek artıyor malum. Çok da şaşırmıyorum aslında bu duruma. Bir kere samimi, içten biri. Ayrıca üretiyor, paylaşıyor, hayatı seviyor ve bardağa hep dolu tarafından bakabiliyor. Onun yazdıklarını okuyunca çocukluğun, insan hayatının en önemli dönemi olduğunu keşfeden birini; daha da ötesinde kendi çocuklarıyla oyun oynayarak onlara sağlam çocukluk anıları bırakan ve bunu yaparken de diğer annelere örnek olmaya çalışan bir anne görüyorum.
Bir yazar olarak da çok başarılı. Başlarım Şimdi Anneliğe, Oyuncu Anne, Oyun Takvimi, Kötü Alışkanlıklara İyi Öneriler, Ev Yapımı Sihirli Değnek.  Her biri çok değerli kitaplar benim için. Ama “Ev Yapımı Sihirli Değnek” terapi kitabım gibi. Yüreğime umut serpiyor her okuduğumda. Yeni çıkan kitabı “Dedemin Bakkalı”nı da okumak için sabırsızlanıyorum.
Şimdi karşımda olsaydı eğer ona şunları söylemek isterdim:
“Sen hep yaz güzel insan. İster kitap yaz ister sayfanda yaz; ama yaz mutlaka. Yaz ki umudun hep var olduğunu hatırlayalım. Yaz ki çocukların geleceğimiz olduğunu, çocukluğun önemini hiç unutmayalım ve en önemlisi çocuklarımıza içinde bizim de olduğumuz güzel anılar biriktirelim.”
Ne mutlu ki gönlümüz kesişti. Bir gün bir şekilde yolumuzun da kesişmesi dileğiyle…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder