17 Kasım 2016 Perşembe

Dünya Prematüreler Günü


Bugün Dünya prematüreler günü. Benim için ve birçok anne için çok özel bir gün. Bu sabah kalktığımda gözlerim dolarak geçmişi hatırladım. Çünkü on sene önce ben de ikiz prematüre bebeklerin annesiydim. İkiz bebeklere sahip olmanın zorluğu yanında prematüre doğmaları ikinci bir zorluk olarak eklenmişti hayatıma. Zor bir hamilelik süreci geçirmiştim ve ikizlerim 33. haftayı bitirip 34. haftadan 2 gün aldığımda dünyaya geldiler.
Prematüre annesi olmak, ikiz annesi olmak, acemi anne olmak üst üste gelince karamsarlığa düşmüştüm. Önce kuvözde geçirilen günler; eve geldikten sonra endişeler, uykusuz geceler. Kafamda deli sorular vardı: Acaba yaşayacaklar mıydı? Büyüyecekler miydi? Yanlış tutarsam onlara zarar verir miydim? Nasıl emzirecektim? Nasıl yıkayacaktım bu küçücük şeyleri?
Prematüre doğan bebeklerin akciğerleri tam olarak gelişmediği için emerken sorun yaşayabiliyorlar ve mümkün olduğu kadar hasta etmemek gerekiyor. İkizler(Kemal ve Cemal) kışın doğdukları için de tam grip mevsimi. Malum bizim kültürümüzde bebek doğduğunda gözün aydına gidilir. Doğum olunca herkes çocukları görmeye gelmek istedi tabi. Biz, çocukları hasta etmemek için fazlaca dikkat ediyor, kibarca misafirlere durumu izah etmeye çalışıyorduk. Ne yazık ki durumun ciddiyetini pek de önemsemeyip yakınlarımızdan bize küsenler olmuştu. Kemal ve Cemal bu şekilde geçirilen bir aydan sonra normal yeni doğan bebek kilosuna ve boyuna ulaşabilmişlerdi. Sonraki aylar ve seneler de benzer şekilde zorluklarla geçti. Çok şükür ki gelişimlerinde yaşıtlarını yakaladılar; hatta zaman zaman yaşıtlarından çok iyi duruma geçtiler. Şimdi eski günlerimizi birer hatıra olarak yad ediyoruz.
Prematüre bebekleri hiçbir zaman, zamanında doğan bebekler gibi düşünmemeliyiz. Kabul etmeliyiz ki prematüre annesi olmak da zamanında doğan bebeğe sahip olan annelikten çok daha zor.
Bir ikiz prematüre annesi olarak diyorum ki;
Prematüre annesi olmak; doğumdan hemen sonra bebeğini kucağına alamamak demektir.
Prematüre annesi olmak; kuvözde geçirilen günler demektir.
 Prematüre annesi olmak; her an, bebeğim yaşayacak mı endişesini taşımak demektir.
Prematüre annesi olmak; bebeğim emzirirken boğulur mu ki, korkusunu yaşamak demektir.
Prematüre annesi olmak; çok küçük olduğu için zarar verir miyim korkusuyla bebeği nasıl tutacağını bilememektir.    
Prematüre annesi olmak; küsen akrabalar, komşular, arkadaşlar demektir.
Prematüre annesi olmak; bebeği için özenle seçtiği kıyafetlerin bebeğine ne kadar bol ve büyük geldiğini hayretler içinde izlemek demektir.
Prematüre annesi olmak; bebeğinin kıyafetlerin içini dolduracağı günü sabırla beklemek demektir.
Prematüre annesi olmak; bu kadar küçük bir bebeği nasıl yıkayacağını kara kara düşünmek demektir.
Prematüre annesi olmak; geceleri bile bebeğinin nefesini kontrol edip, aldığı her nefes için şükretmek demektir.
Prematüre annesi olmak; bebeğinin aldığı her gram için ve uzadığı her santim için mutlu olmak demektir.
Prematüre annesi olmak; her geçen sene, çocukları büyüdükçe eski günleri düşünüp, buruk bir tebessümle “Ne günler geldi geçti” demektir.
Prematüre annesi olmak; küçücük bedenleri ve yürekleriyle hayata tutunmaya çalışan muzice bebekleriyle birlikte mücadele etmek demektir.

Peki ya sizce prematüre annesi olmak ne demektir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder